İNGİLİZCE

İNGİLİZCE

Yabancı dil öğreniminde en önemli dönem hiç şüphesiz ki okul öncesidir. Bunun bilincinde olarak okulumuzda yarı eş zamanlı dil eğitimi uygulanmaktadır. Eğitim okulumuz bünyesinde Tam zamanlı olarak çalışan branş öğretmenimiz tarafından verilir. Yabancı dil eğitiminde en önemli hedefimiz çocuklarımızın 2. Dilini eğlenerek ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamaktır.

Öğretmenlerimiz yabancı dil derslerinde   drama ,müzik, kuklalar, atölye çalışmaları,şarkı,tekerleme,oyunlar, boyama, flaş kartlar, smart board uygulamalarını kullanır.  

 

YABANCI DİL OGRENİMİN AMACI

Yabancı dil her yaşta öğrenilebilir. Erken yaşlarda yabancı dil öğrenmenin en büyük faydası yabancı dili sevdirerek, yatkınlık kazandırmak ve çocuklarımızın devam eden eğitim aşamalrında keyif almalarını sağlayarak, yabancı dil eğitimini kolaylaştırmaktır.

 

Erken yaşlarda yabancı dil öğrenmenin avantajları ve amaçları nelerdir?

1.    Çocukta özgüven gelişimini sağlar: Farklı dilden konuşan bir insanı anlamak, o kişilerle konuşabilmek, o dilde şarkılar söylemek, filmler izleyebilmek çocuğun özgüveni gelişimi üzerinde çok önemli ve olumlu etki yaratır.

2.    Cocuğun beyin gücünü artırmada etkili olur.

3.    Yabancı Dil öğrenme sürecinde çocuk yorulmadan ve çok büyük çabalar sarfetmeden, oyunlarla, eğlenerek  dil öğrenir

4.    Diğer derslerinde ve sınavlarda daha başarılı olmalarını sağlar: Yapılan araştırmalara göre erken yaşlarda  yabancı dil eğitimi almış çocuklar ileriki yaşlarda girdikleri sınavlarda oldukça başarılı olmuşlardır.

5.    Cocuğun matematiksel ve bilimsel kabiliyetini geliştirir

6.    Doğru kişilerle ve metodlarla öğretildiği taktirde çocuk ana dili gibi konuşan bir kişinin gramer hakimiyeti ve aksanına sahip olabilmektedir.

7.    Tek dil bilen çocuklara göre daha geniş bir kültür anlayışına sahip olur.

Cocuğun okulda tercih edilen yabancı dil derslerinde başarılı olmasına yardım edeceği gibi  çocuğun başka yabancı dil öğrenmekten de zevk almasını da sağlayacaktır. 

 

KIDOLAND’DE YABANCI DİL PROGRAMI:

Yurt dışından temin edilen yabancı dil gelişim programımız kapsamında çocuklarımız, anadili yabanci dil olan bir egitmen eşliğinde okulumuzda yabanci dil’in ilk adımlarını atmaktadırlar.

yabancı dil programımız şu şekildedir:

2 yaş İNGİLİZCE ile tanışma

3 yaş İNGİLİZCE

4 yaş İNGİLİZCE 

5 ve 6 yaşlar İNGİLİZCE + WORLD CULTURES

Yanbanci dilde ve Kültürlerinde oyun yoluyla eğlenerek, dünyayı keşfederek kendi yaş özeliklerine uygun pedagojik yaklaşımlarla gelişimleri desteklenir ve merak dolu bir okul ikliminde severek öğrenirler.

Yabanci dil gelişimini desteklemek için derslerimizde yapılan kavram çalışmaları ile ilgili bir hikaye kitabı okunur ve keçe tahtasında hikayeler ile ilgili faaliyetlerin yapilmasinda aktif metod «early steps» %100 Yabancı Dil konuşulan ortamda 2-12 yaş çocuklara yönelik oyuna dayalı bir eğitim metodu uygulanmaktadır. 

 

Metodumuzun en önemli özelliklerinden bazıları :

1. %100 Yabancı Dil: İlk gün itibariyle eğitmenler çocuklarla hedef dilde konuşmaya başlarlar ve derslerde asla Türkçe konuşmazlar.

2. %100 Oyun ve Eğlenceİngilizce ve diğer yabancı dillerin eğitimi tamamen oyun ve eğlence esasına dayanır. Gelişim çalışmaları, yabanci dilde şarkılar, yabanci dilde Kukla Gösterileri, yabanci dil Hikaye Saatleri, yabanci dil Resim ve Elişi çalışmaları, Ritm ve Dans çalışmaları ile yabanci dil dersi verilir.

3. Language Chunks (dil yeteneği): Çocuklara yabancı dil eğitimlerinin ilk günü itibariyle hedef yabancı dil konuşulur, uzun cümleler kurulur ve çocukların bu cümleleri duymaları sağlanır.  Eğitim metodumuz resimli kelime gösterip, cumle öğretmeğe dayanmamaktadır.  Örneğin; çocukların meyveleri saymalarını isteriz ( apple, banana, vs ) ancak bunları cümle içinde söylemeleri hedefimizdir ( I like apples, vb). Bunlarin ogrenimi ise resim kartlarimizla saglanmaktadir.

4. Sheltered Language: Çocuklarla yabancı dili konuşurken cümleler yavaş yavaş ve tane tane verilir.

5. Repetition ( tekrar ): Söylenen cümleler, kelimeler sürekli olarak tekrar edilir.

6. Positive Reinforcement:  Çocuklar, her katılımlarında veya kurdukları her cümlede olumlu geri bildirim alıp, sözlü olarak motive edilirler.