REHBERLİK

REHBERLİK

Çocuğun doğal ortamdaki davranışları gözlemlenir. Sosyal uyumu ve tüm gelişim alanlarındaki davranış modelleri izlenir. Gözlem sonucundaki değerlendirmelere göre, kurumun eğitimcileriyle işbirliği içerisinde bireysel ve gruba yönelik programlar hazırlanır. Olumlu davranışların geliştirilmesi, olumsuz davranışların söndürülmesi amaçlanır.
AİLE GÖRÜŞMELERİ

Her çocuğa özel aile görüşmesi programlanır.Görüşmede,ailelere çocuğun bulunduğu temel  gelişim alanlarındaki düzeyi,okul içindeki genel davranış biçimleriyle ilgili bilgi verilir. Aileden bu içerikle,okul dışı durumuyla ilgili bilgi alınır. Çocuğun genel durumuyla ilgili bütünsel olarak değerlendirme yapılır.Çocuğun ilgili,yetenekli olduğu alanlar belirlenerek,okul içindeki yetenek eğitimi çalışmalarının dışında,ailenin de desteklemesinin  sağlanabilmesi amacıyla bilgi verilir.

Sorun olan alanlarla ilgili danışmanlık hizmeti yapılır.Tüm bu görüşmeler sonucunda belirlenen programlar ailelerle işbirliği içerisinde yürütülür.   
 

DANIŞMA GÖRÜŞMELERİ-ÖNLEYİCİ DANIŞMANLIK

Ailenin talebi üzerine ya da okulun öngörmesi üzerine çözüm odaklı görüşmeler yapılır. Sorun olan alan tanımlanır. Aileyle birlikte nedenleri üzerine yoğunlaşılır ve işbirliği içinde çözüm basamakları belirlenir. Davranış planının uygulamasının sağlıklı olup olmadığı takip edilir.

Sorun olabilecek alan gözlemlenir.Sorunu önleyici aile davranışları konusunda bilgi verilir. (Örnek: Annenin doğumu yaklaştığında, kardeş kıskançlığına yönelik önleyici yaklaşım önerileri,...)
      AGTE -  Good Enough- Harris İnsan Çizme Testi uygulamaları ile çocukların gelişim basamakları izlenir.